Netflix’ten kullanıcılarını rahatsız eden karar!
Sık sık kullanıcı fiyatlarını artıran ve yerel fiyatlandırma konusunda kullanıcılarını zor durumda bırakan Netflix, bu sefer yeni bir kararla karşımıza çıkıyor. Netflix, bu sefer reklamsız ve ucuz abonelik katmanı konusunda kullanıcılarını rahatsız etmek için yeni bir adım atıyor. Detaylar burada!
Netflix, reklam temelli planların mevcut olduğu belirli ülkelerde “Temel abonelik” planının tamamen durdurulacağını, 2024 yılı başında Kanada ve İngiltere’den genişleyeceğini duyurdu.
Netflix’in ABD’deki reklamsız abonelik fiyatı 12 dolardan başladı!
ABD’de aylık 11,99 dolar olarak fiyatlandırılan “Temel plan” durdurulacak ve abonelere ayda 15,49 dolardan en ucuz reklamsız plan sunulacak. Bu saldırı, artık kullanımdan kaldırılan ve erişilemeyen “Temel plan”dan bir sonraki kullanılabilir seçeneğe geçiş yapan kullanıcılar için önemli bir haber olarak geliyor.
Türkiye’deki en ucuz abonelik fiyatı şu anda Temel plandır. Fiyatlandırma açısından ise 119,99 TL fiyat etiketiyle geliyor. Bir üst kademe olan “Standart plan” ise şu anda 176,99 TL fiyat etiketine sahip. Netflix benzer bir politikayı ülkemizde de uygulamayı düşünürse artık en ucuz plan “Standart plan” olarak sunulacak.
Netflix, geçen yılın son haftalarında reklam odaklı aboneliklerde önceki çeyreğe göre yaklaşık %70 artış bildirdi. Bu, reklam destekli pazarlardaki tüm Netflix kayıtlarının %40’ını oluşturdu. Bu sayıların oldukça yüksek olduğunu kabul etmek gerekir.
Netflix, bu pazarlardaki yeni kullanıcılar ve yeniden katılan üyeler adına “Temel plan”ı kademeli olarak kaldırmaya başlamıştı. Planın tamamen kullanımdan kaldırılması, reklam destekli abonelik katmanlarına odaklanma stratejisinin bir parçası olarak görülüyor. Reklam destekli planın şu anda aylık 23 milyon aktif kullanıcıya sahip olduğu bilgisi mevcut. Bu sayede Netflix’in bu segmenti büyütme önceliğini açıkça vurguluyor.
Netflix’in eş CEO’su Greg Peters, reklam destekli planın büyümesini ve çekiciliğini vurguladı ve 1080p’ye artırılmış çözünürlük, çoklu akış ve indirme gibi yeni iyileştirmelerden bahsetti. Netflix, reklam destekli bazı ülkelerde “Temel plan”ı şimdilik durdurmayı planlıyor. Bu değişiklik ilk olarak Kanada ve İngiltere’de uygulanacak. Gerisini izleyip göreceğiz.
Peki siz Netflix’in gerçekleştirdiği bu atılım hakkında ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorum kısmında belirtmeyi unutmayın!