ebebek halka açılıyor
9 Mayıs 2023 tarihinde SPK’ya başvurarak halka arz sürecini başlattıklarını belirten ebebek Küme CEO’su Halil Erdoğmuş, şirketin kuruluşundan bu yana kat ettiği yolculuğu şöyle anlattı:
“2000 yılında temel amacı ailelere rehberlik etmek olan baby.com bilgilendirme sitesini ve Eylül 2001’de anne babaların ve bebeklerin tüm ihtiyaçlarını bulabilecekleri ebebek.com e-ticaret sitesini kurduk. Online alışveriş henüz gelişmemişken biz ebebek.com’u açtık. Anne bebek işleri gibi çok hassas ve kısıtlı bir alanda online satış yapmaya başladık. Daha sonra velilerimizin beklentileri doğrultusunda e-ticaret ve ardından dünyada ender görülen fiziki mağazacılık (tıkla tuğla) iş modelini seçtik ve hızla mağazacılık sürecine girdik. Türkiye genelinde 62 ilde 208 fiziki mağazaya sahip bir e-ticaret sitesi olarak hızla büyümeye devam ediyoruz. Halka arz ile ebebek’in gücünü hem yurt içinde hem de yurt dışında daha hızlı artıracağımıza inanıyoruz” dedi.
Başvurunun Sermaye Piyasası Kurulu nezdinde değerleme aşamasında olduğunu ve izahnamenin onaylanma sürecinin henüz tamamlanmadığını belirten Erdoğmuş, yatırımcıların yatırım kararlarını izahnameyi inceleyerek almaları gerektiğini ve yatırımcıların izahname taslağını internet sitesinde sunabileceklerini söyledi. Şirket internet sitesi kurumsal.ebebek.com veya Ünlü Menkul internet sitesi www.ebebek.com unlumenkul.com.tr adreslerinden kendilerine ulaşabileceğini sözlerine ekledi.
HEM YURTİÇİ HEM YURT DIŞINDA BÜYÜMEYİ HEDEFLENİYORUZ
Halka arz kapsamında şirketin 24 milyon TL’si sermaye artırımı, 16 milyon TL’si ortak satış olmak üzere 40 milyon TL nominal değerli hisselerinin halka arz edilmesinin planlandığını belirten Halil Erdoğmuş söz konusu:
“Ayrıca yurt dışında büyüme hedefimiz doğrultusunda 2022 yılı sonu itibarıyla İngiltere’de ebebek.co.uk üzerinden online satış operasyonlarına başladık. Önümüzdeki dönemde İngiltere’de mağazalara açılıp yeni pazarlara girmeyi hedefliyoruz. hem kıta Avrupa’sında hem de Orta Doğu’da.”
İNGİLTERE’DEN SONRA ALMANYA
İhtiyaçtan doğan, doğru bilgi ve gerçek işlerle bebek yetiştirmeyi hedefleyen ebebek, bebeği anlama ve açıklama bilimi olarak tanımladığı ‘Bebekoloji’ ideolojisini şirket amacı olarak konumlandırıyor. Erdoğmuş, bebek sahibi olmayı düşünen, bebek bekleyen anne baba adayları, bebeğini büyüten anne babalar ve 0-4 yaş bebek yakınlarından oluşan hedef kitlelerini ‘ebeveyn’ olarak belirlediklerini hatırlatarak, ebebek.co.uk web sitesinde İngiltere’deki faaliyetler. Web sitesi üzerinden çalıştırıyoruz. 2022 yılı sonunda ilk siparişleri almaya başladık. E-ticaret faaliyetlerimiz kendi depomuzdan ve kendi platformumuzdan devam etmektedir. İngiltere’den sonraki durağımızın Almanya olacağını öngörüyoruz. Burada da şirketimizi kurduk ve pazaryerleri denemelerine başladık. Küreselleşme stratejimiz doğrultusunda, sonraki duraklar ve yapılacaklar konusunda yoğun çalışmalarımız devam ediyor. Körfez ülkelerinin de değerlendirmeleri var” dedi.
COVID-19’A KARŞI GÜÇLÜ OLDUK
COVID-19 pandemisinin perakende mağazacılığı olumsuz etkilediğini ancak online mağazacılığın bu süreçten olumlu etkilendiğini belirten Erdoğmuş, ebebek’in 2020 ve 2021’de online satışlarının önceki yıllara göre önemli ölçüde arttığına dikkat çekti. Ayrıca Erdoğmuş, 2021’in ikinci yarısında başlayan ve 2022’de devam eden normalleşme sürecinde mağaza satışlarının paralel bir gelişim gösterdiğine dikkat çekerek, ebebek’in pandeminin en çok hissedildiği 2020’de bile mağazalara girmeye devam ettiğine dikkat çekti. 2019 yılı sonunda 153 olan mağaza sayısının 2023 yılı başı itibari ile olacağının 200’e ulaştığını hatırlattı.
Erdoğmuş, yeni mağaza açılışlarının da etkisiyle şirketin satışlarının her zaman arttığını belirterek, “2022 yılında ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 120’nin üzerinde artarak 4,6 milyar TL’ye ulaşırken, net kârımız 2022’de yüzde 10 oldu. 202 milyon TL seviyesinde.”